Jumaat, 6 Februari 2009

BILA KADUK DAH NAIK JUNJUNG

buat rakan2ku di MQA...jadikan teladan apa yag terjadi padaku 2 hari berturut...

buat pertama kalinya dalam tempoh lebih 7 thn....aku dimalukan semasa aku menjalankan tugas rasmiku...dimarahi dan diherdik oleh IPTS..oleh bangsaku sendiri...

selama ini ku rasakan aku adalah insan yg masih bertolak ansur dgn bangsaku sendiri...now barulah aku sedar...bangsaku jugalaa yg hampir menghancurkan karierku...

aku pernah pergi ke IPTS yg jauh lebih masyhur...gah, vokal..tp mereka masih menghormati aku sebagai seorang pegawai MQA walaupun pengalaman aku masih setahun jagung...namakan saja...MMU, INTIUC, Nilai UC, Sunway, USCI, LKW, APUCTI....they always respect me...as a human....as a officer...

and i hope my boss with my side...thanx to sumi for console me n be with me along this sad moment

itulaaa aku katakan..bila kaduk dah naik junjung....bila dah bongkak dgn kedudukan yg ada...

8 ulasan:

Kherun berkata...

:( Nape Nad? Sapekah yg tak professional tu?

ceni therebeq berkata...

aku simpati pada hang..IPT mana yg kureng tu? lokasi? aku rasa sebenarnya depa nk marah tang prosedur kita bukan kat pegawai kot...

aku cadangkan satu hari kita buat n3 khas pasal sentap ipt, musim skrg ni musim SKT, aku ada dgr ada org (x sjk punya org la)duk kata pegawai sjk tak boleh menage dan ada yg tak puas hati ngan pegawai sjk. depa tak tau kita jadi cam belacan bila kena sembur ngan ipt ni...

E.L.L.Y.N berkata...

apa yg derang dah buat kau hang nuds?

x baik tul la mengaibkan org dikhalayak ramai...

sian ko nuds

mommy anis berkata...

kak kherun n kak cheni...

saya kasik clue jek.... salah seorang org penting kat sana penah jadik bos kat opis kita...

lu pk laa sendiri...

buat ellyn...aku rasa nak nangis ooo..bila masa meeting depa blah camtu jek..

safa berkata...

aku dah dengaq ceta hang nih td...ermmm memang depa x profesional langsung...mungkin itu simptom2 manusia menjelang menopos dan andropaus kot...meroyan semacam sampai thp malukan orang....huh fobia wei nak p sana...bersabar la nad yer...

ceni therebeq berkata...

aiseyman...aku dh tau ipt mana dh, aku ado gak 1 visit lum buat lg kat ipt ni, program MBA... apasal depa buat cam tu, ini bukannya 1st time depa melalui proses kita.. weng betoi laaa depa ni... aku duk agak, sat gi aku pun misti kena benda yg sama...

ayyaaa... seteres oooiiii...

Tanpa Nama berkata...

salam nud...masyallah..kadang2 aku tak faham kenapa la ada orang memilih untuk tidak berubah menjadi lebih baik dari hari2 semalam?? Aku juga tak faham kenapa kita perlu rasa kita bagus sedangkan dunia ini tahu di mana kita berpijak?? Sabaqla nud..dia mungkin hebat di mata dia sendiri sahaja. Allah saja yang tahu berapa hati yang telah dia sakiti dan berapa periuk nasik yang dia telah cemari... - pernah senasib denganmu

Nurul Aznil a.k.a Tatty-Teddy a.k.a AznieBunnie berkata...

adakah bebudak opis saya yg buatt aik itu? jeng jeng jeng... sbb ada makcik yg deal dgn MQA ni pun mmg perasan bagus. semua org nak di-kondem-nya...

nasib baik saya orang middle earth :P