Selasa, 23 Disember 2008

HALAL KOPITIAM???

kenapa pulak aku bukak topik ni???

citernya cam gini...aku nih peminat kopi kampung....kalau kat kampung2....cina yg jual kopi nih...yg melayunya jual nasik sebagainya...mesti aku makan...sbb aku tahu cina nih cuma jual air n roti sahaja...pekerja dia pon biasanya melayu...tokei tu aja cina...so dah dok KL nih...trend kopitiam berlambak laa kan...aku pon turut terjebak dgn kopitiam nih laaa...

2-3 hari lepas adalaa email fwd2 nih pasal OLD TOWN WHITE COFFE...so as usual aku sgtt particular bab halal haram makanan....hb aku lagiklaa kan...so aku bacalaa apa yg patut...

sebenarnya...adalah 2-3 kali aku n hb makan OTWC nih...tp last visit aku...aku dah mula cuak dgn makanan dia...so aku n hb terus stop makan...n tak pergi lagik dah....it same goes to KLUANG STATION...pon aku dah masuk makan even dulu beratur panjanggg nak makan kat situ...

paper hari nih Utusan ada mention pasal kopitiam halal...hanya SATU sahaja yg berdaftar dgn JAKIM iaitu HAILAM KOPITIAM...

so tindakan aku utk tidak makan kopitiam yg aku mention kat atas adalah tepat laa..

so kwn2....bukan nak menghasut...elakkan selagi boleh elak...

2 ulasan:

Ina Hashim berkata...

nuds,
akak pon baru je dapat emel pasal OTWC tuh...isk..

halinordina berkata...

nud...jgn gusar pi la try IPOH STATION pulak...dekat dgn kedai perabot jati kat area rumah kita tu jer..confirm HALAL..org melayu kita dari Ipoh..siap hidang dlm pinggan putih bunga kangkong lagi.

Teringat masa kita kecik2 dulu..klu pi kenduri mesti org idang dlm pinggan tu..