Isnin, 5 Mei 2008

EDISI KEMAS RUMAH

memandangkan aku nih pengumpul barang2...asal cantik jek beli...maka ada byk kotak kat rumah tu yg belum dibukak masa pindah tu hari...most of that adalah kotak buku....so dah beli rak buku...maka rak2 buku sedia ada aku cadang nak sedekah kat umah anak2 yatim...dah lamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aku plan nak sedekah semua reta terpakai...

tp azmi sham....sgt melarang aku bagi kat anak2 yatim...alasannya..kalau nak bagik anak2 yatim...kenapa mesti barang tak mau pakai....even masih elok...dah jadik sisa...nak bagi anak yatim kena barang baru n berkualiti....

actually barang2 aku masih elok n cantik....kalau aku bg anak yatim..mesti berebut semua nak...last ada artikel kat BH pasal sedekah..mesti barang elok n berharga buat penderma...

emmm...i'm still thinking...cemana ya kwn2....

ingat bebila senang nak bwk anis ziarah rumah anak2 yatim...actually nearby our resident...Rumah Amal Limpahan Kasih...last year thru our friends....aku dah sedekah 2 boz baju2 aku....masih elok ok...aku kan membesar bgi belon...baru nih....1 boz baju2 anis...

bukan niat nak menunjuk....cuma nak insafkan diri aku...aku nak train anis jadik insan yg bersyukur.....even aku rasa aku limpahkan dia dgn kemewahan....tp aku tetap akan ajar dia survival hidup...

selama nih....opismate aku adalah penerima tetap barang2 terpakai aku...now aku rasa...aku tetap nak bagi rumah anak yatim tu jugak....kesian tauuuu..kesiannnn....aku penah rasa hidup susah....apatah lagik dorang...

jom kengkawan...sementara masih punya waktu...kita luangkan masa bersama mereka...

Tiada ulasan: