Jumaat, 25 April 2008

TQ TO MOMMY KHAL-EL LUTFI

wow...cam best jek ayat den.....

gini ceritanya....umah aku baru jek pasang streamyx....after long time user of dial up 1515....dial up nih not bad laaa...tapi asik disconnect jek...nak jadik cerita....hari istaller TMNET tu dtg nak install streamyx tu...laptop hb tak buleh hidup...kong ahh ngan kata lain...

huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...apa kekdah pasang simix tak der laptop/pc...huhuuhu mujur cina tu bwk laptop dia...so dia configure everything pastu dia kata settle...nanti u just install software dlm CD nih jek...bla...bla....

memandangkan aku ada kwn yg jaga simix...iaitu my beloved sister...IZZAH ARIFFIN a.k.a mommy khal-el...so aku pon dengarlaa penerangan dia...blaa...bla...siap tulis dlm buku 555 apa kena buat untuk install simix tu...kiranya belajar online laa ngan dia...kira si izzah nih sifoo aku laa...

so aku dgn susah payahnya bwk balik laptop opis nak test kelajuan simix tu...hampeh badigol....aku sumpah berkoyannn....laptop opis problem....cannot install software...walhal laptop baru jek pas serbis...so bwk balik ke opis....mtk si eli tu tgk kan...emmm dia pon heran ngan laptop..kenapa byk benda alah lari...aku mana tahu pasal teknikal so aku dgr jek laa dia membebel..pastu dia set up balik...dia kata dah ok....

so dgn hati yg berbunga....aku pon ikutlaaaa arahan mommy kalel lagik sekali...dah berjaya install software....tp masih problem....iaitu gagal utk buat dialer...terpaksa mtk bantuan mommy kalel jugak....kekekekekek....lepas ding dong borak ngan ngan dia....aku fed up....aku terus tutup laptop semua...aku give up n letih!!!!! masih tidak berjaya utk berinternet....

tak lama pastu...hb aku on balik laptop.....taraaaaaaaaaaaa.....dah buleh berinternet.....kenapa ekkk???? musykil aku....rupa-rupanya.....masa cina tu datang...dia dah buat auto dial....so bila connect to laptop...terus buleh berinternet.....yg tadik aku tak dpt bukak net...sbbnya modem tu tgh dok 'dial'.....aku nih yg kurang sabarrr....

yg aku tahu auto dial modem tu...mommy kalel yg explain sampai naik lenguh tgn dia dok bermsn aku....sbb aku kurenggg paham....bak kata nilam...apa kehey...bengap bebenor nih...muakakakakakakaka......

so entry ini nak tujukankan khas buat mommy kalel....TQVM ya IZZAH.....

1 ulasan:

Unknown berkata...

adoiii... apa da mommy... bikin malu gue - mommy kalel