Jumaat, 11 Julai 2008

PASAL CLAIM....

sebolehnya2...kalau bab claim ni...aku try n belajar jujur sejujur jujurnya...sbb duit claim tu laa aku nak beli susu anak aku, beli calsiyumm, beli makanan anak aku...termasuklaa makanan aku n hb...

so mmg aku diajar utk jujur...n mmg aku tak pernah menipu...bagi aku...berkat tu lebih penting dari duit ringgit...so aku pk ok laa....

tp semalam....bila aku hantar claim JUN 08...claim itu dipulangkan semula, sekadar makluman aku tidak layak menuntut elaun harian/elaun makan....jd aku terpk...kenapa...so kewangan bagitau tak layak kerana makan tengahari disediakan oleh pihak IPT...kerana aku nyatakan makanan tengah hari disediakan...emmm....so far dah 7 thn aku claim elaun harian/elaun makan termasuk makan tengahari...w/o declare

tanpa berlengah aku email pn mahizan (head kewangan)...seek for the truth...let me paste here her reply...

Kalau declare, memang kita akan potong portion yg berkenaan. Tapi apa salahnya declare, itukan lebih baik. Mungkin sekarang rugi RM tapi untung pahala jujur tu pasti ada. Tapi kami di kewangan tak adalah nak siasat ada lunch, dinner, pengangkutan dll provided atau tidak masa lawatan. Pada saya itu integriti org yang buat claim – nak declare atau tidak. Kita semua org islam pasti maklum tentang amanah , integriti dan tanggungjawab.

so sempena hari jumaat yg mulia...aku nak sampaikan ilmu sedikit n pesanan pada diriku n kwn2 ku yg dikasihi sekalian....so mulai sekarang kita claim sahaja elaun makan malam just 40& instead of sebelum nih 80% kan...no more elaun harian...mana tahu dgn perbelanjaan berhemah..kerajaan leh kasik kita bonus....

kalau ada tersinggung aku mohon maap....peace no war....

Tiada ulasan: